KETiM, WE-215, 10:15
Autor przedstawi ogólną charakterystykę współczesnego studenta należącego do pokolenia Z (osoby urodzone po 2000 roku), dla którego świat cyfrowy istnieje od zawsze, czyli dorastającego w świecie nowoczesnych technologii. Badania pokazują, że osoby z tego pokolenia spędzają mało czasu w „realnym” świecie, natomiast nie mogą one funkcjonować bez narzędzia typu smartfon, laptop oraz portali społecznościowych. Zderzenie dotychczasowych metod dydaktyki akademickiej wywodzących się jeszcze z XIX wieku, a stosowanych przez nauczycieli należących do tzw. pokolenia X (urodzonych po II wojnie światowej) z całkowicie odmiennym sposobem komunikowania się dzisiejszego studenta musi powodować konflikty, których wynikiem mogą być negatywne opinie studentów o nauczycielu i tego ostatniego o studentach.
Zaprezentowane zostaną pożądane cechy wykładu informacyjnego, które zwiększają jego atrakcyjność oraz podany zostanie przykład nietradycyjnego wprowadzenia nowego pojęcia na wykładzie z Teorii obwodów.