Wydział Elektryczny PB

Współczesny student na wykładzie informacyjnym i ćwiczeniach tablicowych na podstawie doświadczeń nauczyciela akademickiego

12.2019 11

dr inż. Jarosław Makal

KETiM, WE-215, 10:15

Autor przedstawi ogólną charakterystykę współczesnego studenta należącego do pokolenia Z (osoby urodzone po 2000 roku), dla którego świat cyfrowy istnieje od zawsze, czyli dorastającego w świecie nowoczesnych technologii. Badania pokazują, że osoby z tego pokolenia spędzają mało czasu w „realnym” świecie, natomiast nie mogą one funkcjonować bez narzędzia typu smartfon, laptop oraz portali społecznościowych. Zderzenie dotychczasowych metod dydaktyki akademickiej wywodzących się jeszcze z XIX wieku, a stosowanych przez nauczycieli należących do tzw. pokolenia X (urodzonych po II wojnie światowej) z całkowicie odmiennym sposobem komunikowania się dzisiejszego studenta musi powodować konflikty, których wynikiem mogą być negatywne opinie studentów o nauczycielu i tego ostatniego o studentach.

Zaprezentowane zostaną pożądane cechy wykładu informacyjnego, które zwiększają jego atrakcyjność oraz podany zostanie przykład nietradycyjnego wprowadzenia nowego pojęcia na wykładzie z Teorii obwodów.


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.