Erasmus+: ruszyła rekrutacja na rok akad. 2018/19
25-10-2018
W ramach programu Erasmus+ właśnie ruszyła rekrutacja na wyjazd na studia do uczelni partnerskich:
- z krajów programu KA-103 (28 państw członkowskich Unii Europejskiej, Islandia, Liechtenstein, Norwegia, Turcja, Była Jugosłowiańska Republika Macedonii);
- z krajów programu KA-107 (kraje partnerskie Erasmus+, m.in. Serbia, Białoruś i Rosja).
Z propozycji mogą skorzystać studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych Politechniki Białostockiej, którzy chcieliby semestr letni 2018/2019 spędzić za granicą.
Jak zgłosić się do programu Erasmus +?
Aby wziąć udział w wymianie należy przynieś dokument potwierdzający znajomość języka do Biura ds. Współpracy Międzynarodowej (lista wymaganych dokumentów) lub zapisać się na egzamin z języka angielskiego (poziom B1).
Zgłoszenia przyjmowane są mailowo (na adres: m.nawotczynska@pb.edu.pl ) do 5 listopada, do godziny 8:00. TERMIN EGZAMINU to 5 listopada 2018 r., godzina 17:00, sala lekcyjna LO PB nr 27C na Wydziale Informatyki PB.
Oryginały dokumentów potwierdzających kompetencje językowe (tylko na wyjazd w sem. letnim 2018/19) można przynosić do 5 listopada do: Biura ds. Współpracy Międzynarodowej, w budynku Wydziału Informatyki, ul. Wiejska 45A, pokój 4B (C).
Etapy rekrutacji:
- 5.11.2018 r. – kwalifikacje językowe: egzamin lub dostarczony dokument potwierdzający znajomość języka,
- 7.11.2018 r. – ogłoszenie wyników egzaminu,
- złożenie ANKIETY KANDYDATA – w ustalonym terminie należy wypełnić i zanieś dokument do koordynatora wydziałowego PB,
- do 13.11.2018 r. koordynator wydziałowy ogłosi listę osób zakwalifikowanych do konkretnej uczelni,
- sprawdź na stronie www zagranicznej uczelni docelowej ostateczny termin aplikacji (DEADLINE),
- co najmniej na tydzień przed DEADLINEM przynieś do BWM komplet dokumentów aplikacyjnych.
Zasady w skrócie:
- wynik egzaminu ważny jest na wyjazd w sem. letnim 2018/19 i zimowym 2019/20,
- rekrutacja dotyczy wyjazdu w semestrze letnim 2018/19, więc przyjmowane są wyłącznie dokumenty związane z tym terminem,
- na każdym stopniu studiów można wyjechać na okres 12 miesięcy!
- stypendyści programu LLP-ERASMUS oraz ERASMUS+ (którzy odbyli studia lub praktyki) w ANKIECIE KANDYDATA wpisują 100% i nie muszą przechodzić kwalifikacji językowych!
- aby wyjechać, w momencie wyjazdu trzeba być studentem co najmniej drugiego roku studiów I stopnia. W przypadku studiów II stopnia już w pierwszym semestrze może wyjechać absolwent studiów I stopnia PB. Absolwenci studiów I stopnia innych uczelni mogą wyjechać dopiero po zaliczeniu dwóch semestrów w PB.