Tematem referatu jest przedstawienie innego podejścia w edukacji z zakresu elektroniki profesjonalnej. Celem prowadzonych zajęć jest połączenie teorii i praktyki przy projektowaniu, prototypowaniu, kompletowaniu, eksploatacji, modernizacji i serwisie aparatury i sprzętu elektronicznego, który zawiera mikrokontrolery oraz nowoczesne, specjalizowane układy elektroniczne – w tym tzw. systemy wbudowane (embedded systems), wyposażone w oprogramowanie adekwatne do funkcji realizowanej przez dane urządzenie.
Interdyscyplinarne i holistyczne ujęcie zagadnień w ramach prowadzonych przez autora referatu zajęć ze studentami w formie wykładów i laboratorium na potrzeby szeroko rozumianej aparatury kontrolno-pomiarowej w świetle dotychczasowych doświadczeń jest nowoczesnym, ciekawym, cennym i dalece motywującym elementem w kształceniu studentów oraz może być w przyszłości wartościowym doświadczeniem dla studentów studiujących na różnych kierunkach – nie tylko z zakresu szeroko pojętej elektryki, ale także m.in. mechaniki, mechatroniki, robotyki, budownictwa, inżynierii chemicznej i inżynierii środowiska. W świetle zagranicznych doświadczeń autora pozwoli to na praktyczne zaznajomienie studentów w zakresie stosowanych współcześnie konstrukcji i technologii w nowoczesnej aparaturze elektronicznej opartej na zdobyczach informatyki, elektroniki, techniki sensorowej, telekomunikacji, automatyki i inżynierii biomedycznej, integrując w specyficzny sposób warstwę sprzętową, programową i technologiczną.
Podczas referatu będą prezentowane wykonane przez autora wybrane stanowiska laboratoryjne stosowane w nauczaniu przedmiotu „Układy Elektroniki Profesjonalnej”.