Katedra Elektrotechniki, Energoelektroniki i Elektroenergetyki

MILP based battery sizing and profit maximization of a solar PV based EV charging station

03.2023 15

dr inż. Andu Dukpa

Aula 3, 10:15

Electric vehicles (EVs) will be dominating the mode of transport in future. Current limitations that discourage the promotion and use of EVs are the characteristics of the EV battery and lack of easy access to charging stations. For a solar photovoltaic (PV) based charging station (CS), optimal utilization of solar power results in an increased revenue and efficient utilization of related equipment.

Both the solar PV and the arrival of EVs for charging are highly stochastic. Therefore, there is a need to provide a storage facility to support the operation of the solar PV. In this work, both solar PV forecast, and the probability of EV arrival are considered to optimize the operation of an off-grid solar PV based commercial CS. A battery energy storage system (BESS) is used to realize maximum profit. BESS supports the sale of power when the solar PV generation is low and subsequently captures energy from the solar PV when the generation is high. Further, due to contrasting characteristics of the solar PV and EV charging pattern, strategies to maximize the profit are proposed. One such strategy is to optimally size the BESS to gain maximum profit. A mixed integer linear programming (MILP) method is used to determine the optimal solution.


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.