Katedra Elektrotechniki, Energoelektroniki i Elektroenergetyki

Hybrydowa instalacja do zasilania pojazdów samochodowych

04.2021 07

dr inż. Marek Korzeniewski

MS Teams, 8:30

W referacie przedstawione zostaną wyniki prac badawczo-rozwojowych związane z opracowaniem instalacji elektrycznej dopędzającej z zastosowaniem silników BLDC współpracującej z instalacją LPG przystosowaną do pracy z benzynowymi jednostkami napędowymi z wtryskiem bezpośrednim. Opracowane rozwiązania techniczne oraz wybrane elementy obydwu instalacji (elektrycznej oraz LPG) zrealizowano w ramach projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Na potrzeby projektu zaadoptowano trzy różne pojazdy samochodowe (Audi A3, Volkswagen Touareg oraz Ford F‐150), które doposażono w napęd elektryczny oraz instalację LPG. Różnice konstrukcyjne samych pojazdów jak również parametrów zainstalowanych w nich jednostek napędowych (moc, pojemność skokowa, liczba cylindrów) wymusiły opracowanie innych rozwiązań technicznych do każdej z instalacji, a w szczególności odmiennego układu przeniesienia napędu na koła pojazdu z silników elektrycznych.


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.