Aula 3, 10:15
Celem prezentacji jest przedstawienie przyczyn, głównych założeń, oczekiwań oraz otrzymanych rezultatów zastosowania metody projektów na zajęciach rachunkowych z teorii obwodów prowadzonych na pierwszym semestrze studiów inżynierskich. Mała efektywność dotychczasowego sposobu nauczania, duży „odsiew” studentów już na początku studiów, brak praktycznych zajęć zawodowych oraz inna mentalność współczesnej młodzieży, to najważniejsze czynniki, które spowodowały konieczność poszukiwania nowego podejścia dydaktycznego. W trakcie prezentacji pokazane zostaną wprowadzone na ćwiczeniach rachunkowych eksperymenty praktyczne, których wyniki studenci porównywali z rozwiązaniami teoretycznymi. Zaprezentowane zostaną wykonane przez zespoły studenckie projekty, które zastąpiły tradycyjne sprawdziany obliczeniowe. W ramach podsumowania pokazane zostaną pozytywne i negatywne aspekty wprowadzonych zmian oraz opinie studentów dotyczące zajęć, otrzymane w ankiecie przeprowadzonej po ich zakończeniu.